A tűz elleni védekezésről, a műszaki mentésről és a tűzoltóságról szóló 1996. évi XXXI. törvény szerint a tűzjelzés fogadásakor – a tűzoltási, műszaki mentési, hatósági feladat végrehajtása érdekében – a jelzésfogadó a tudomására jutott vagy a bejelentő által közölt alábbi adatokat rögzíti:
- a bejelentő nevét,
- a bejelentő telefonszámát, ennek hiányában lakcímét,
- a bejelentéskor használt telefonszámhoz tartozó előfizető nevét, címét,
- a bejelentő által használt telefonállomás azonosított adatait,
- a hívások rögzített tartalmát, a tűzoltási, műszaki mentési feladatot indokoló esemény helyét és jellegét, a személyi sérülés, haláleset adatait,
- a műveletirányítás által szükségesnek tartott további, személyes adatnak nem minősülő információt.
A tűzoltóság és a közreműködő önkéntes tűzoltó egyesület – a tűzoltási, műszaki mentési, hatósági feladat végrehajtása érdekében – a kárhelyszínen tartózkodó, a káresemény tekintetében érdemi információval szolgálni tudó, a káreseménnyel érintett személyek alábbi adatait rögzíti:
- név,
- lakcím,
- egyéb elérhetőség,
- gépjárművének rendszáma, ha az a káreseménnyel érintett.
A meghatározott személyes adatokat és a bejelentést rögzítő hangfelvételeket a jelzésfogadó 5 évig, a rendőrség, a mentőszolgálat és a települési önkormányzat polgármesteri hivatala az előírás szerinti továbbítást követő 15 napig kezeli.
A meghatározott személyes adatokat és a bejelentést rögzítő hangfelvételeket a tűzoltóság, a közreműködő önkéntes tűzoltó egyesület 5 évig kezeli.
Az előírás alapján nyilvántartott adat a hivatásos katasztrófavédelmi szerv részére hatósági eljárás céljából továbbítható.
A hivatásos katasztrófavédelmi szerv a hívások rögzített tartalmát, a tűzoltási, műszaki mentési feladatot indokoló esemény helyét és jellegét, a személyi sérülés, haláleset adatait személyazonosításra alkalmatlan módon statisztikai célból is kezelheti.